Auty se nejen vozíme


O tom, že se my lidé auty vozíme, ví každý z nás. To si uvÄ›domujeme, protože to dnes a dennÄ› vidíme a nemůžeme na to tudíž zapomenout, ani kdybychom mÄ›li sebevÄ›tší sklerózu. Když nÄ›kdo z nás potÅ™ebuje, usedne za volant nebo si pÅ™isedne k nÄ›jakému Å™idiÄi a veze se. NÄ›kdy osobním automobilem, nÄ›kdy tÅ™eba autobusem, dodávkou nebo jiným obdobným dopravním prostÅ™edkem. A nikomu na tom nepÅ™ipadá nic divného.

Ale auta neslouží jenom k tomu. Stejně tak dobře víme nebo se alespoň lehce dovtípíme, že nám podobná vozidla slouží i k přepravě různých nákladů. Někdy se toho do nich vejde víc, někdy míň, ale vždy se sem aspoň něco naložit dá. I do polského Fiatu nebo Velorexu.

Äerný Trabant

Ale pak jsou tu i jiné aspekty používání takových motorových vozidel. A na ty bohužel nejednou zapomínáme. Nebo na ně ani tak nezapomínáme, jako se je spíše snažíme ignorovat. Chceme zaplašit myšlenky na ně, protože jde i o záležitosti, které se nám nezamlouvají.

Taková auta totiž mohou být i sebevražednými nástroji. Kolik jenom Å™idiÄů tÅ™eba ignoruje dopravní znaÄení, poÄíná si za volantem nerozumnÄ›, nevÄ›nuje se plnÄ› řízení nebo si pomyslnÄ› hraje na závodníky! A pak staÄí i jenom chvilková nepozornost a z řidiÄe je sebevrah. Nebo dokonce vrah jeho spolucestujících nebo tÄ›ch, kteří se mu neÅ¡Å¥astnou shodou náhod pÅ™ipletli do cesty.

auta v provozu

A bohužel to nemusí být jenom neúmyslná smrtící zbraň. Automobily se mohou stát i vÄ›domÄ› vražednými nástroji. Jak o tom v uplynulých letech nejednou referovala média v případÄ› teroristů z řad imigrantů a jak tomu bylo tÅ™eba i v případÄ› naÅ¡inců, z nichž si uveÄme tÅ™eba aspoň známou Olgu Hepnarovou.

A i když to není tak zjevné, jsou nám podobná vozidla nebezpeÄná i v jiných ohledech. NiÄí naÅ¡e životní prostÅ™edí jak výfukovými plyny, tak i vytékajícími palivy a mazivy ropného původu.

Auta nám prostě mohou pomáhat, ale také škodit. A i když to nikdy nebude jiné, měli bychom se aspoň snažit, aby bylo jejich nežádoucích vlivů co nejméně.

5 způsobů, jak ušetřit palivo

V posledních měsících je plnění palivové nádrže stále dražší. Chcete-li zvýšit vaše úspory (ale nikoli na úkor mobility), měli byste řídit co nejefektivněji.

1. Přejděte na prémiové pneumatiky

Dvacet procent paliva je spáleno kvůli pneumatikám. Nerovnoměrné povrchy deformují pneumatiky. Guma se zahřívá a pohlcuje energii, která se již nepoužívá k pohonu vozidla. Tento efekt se nazývá valivý odpor. Pneumatiky prémiové třídy šetrné k životnímu prostředí jsou založené na vysoce kvalitních kaučucích. Vyšší pořizovací náklady se vrátí již po dvou letech v podobě nižších nákladů na palivo. Všechny vyrobené pneumatiky musí mít štítek označující přilnavost za mokra (bezpečnostní aspekt), hladinu hluku (hluk) a valivý odpor (spotřeba paliva). To umožní zákazníkům porovnat různé produkty.

ukazatel prázdné nádrže

2. Pravidelně kontrolujte tlak v pneumatikách

Podle průzkumu kontroluje tlak v pneumatikách jednou za měsíc pouze 40 procent respondentů. Tlak a výdaje spolu úzce souvisejí. Když je tlak v pneumatice nízký o 0,5 baru, spotřeba paliva se zvýší o 4 procenta. Správně nahuštěné pneumatiky zaručují lepší přilnavost, což znamená, že jsou nejen šetrnější k životnímu prostředí, ale také poskytují vyšší bezpečnost.

3. Opatrně používejte plynový pedál a brzdové pedály

Při startování motoru netlačte na plyn. Jděte pomalu a zařaďte druhý rychlostní stupeň. Jeďte konstantní rychlostí. Časté brzdění a zrychlení zvyšují spotřebu paliva až o 6 %. Používejte brzdění motorem. Pokud chcete mírně zpomalit, sundejte nohu z plynu. Tímto způsobem můžete snížit spotřebu paliva o 2 %.
tankování auta

4. Zastavte motor, když

stojíte, stojíte v dopravní zácpě, na červeném světle nebo jen na chvíli zastavíte – ve většině případů se vyplatí vypínač motoru. Nejdůležitější pravidlo je, že pokud očekáváte, že stát budete déle než 20 sekund, stojí za to vypnout motor. Motor běžící na volnoběh spotřebovává asi 0,8 litru paliva za hodinu.

5. Jízda s nejmenším nákladem

Vyvarujte se zbytečné hmotnosti. U středně velkých automobilů zvyšuje každých dalších 100 kg spotřebu paliva přibližně o 6 %. U moderních automobilů s pokročilou aerodynamikou zvyšuje střešní nosič spotřebu paliva až o 20 %.

Lidé si musí vaši firmu spojit s něčím fajn

Chcete, aby vaše https://arr.cz/ firma měla větší obrat, větší příjem a také větší zisky? Tak je nutné zapracovat hlavně na marketingu! Přeci je jasné, že kdo o vás nebude vědět, jen tak na vás nepřijde, aniž by mu něco nepomohlo, například reklamní předmět, reklama samotná na internetu nebo na banneru, zkrátka kdekoliv. Lidé dnes rádi nosí značky svých oblíbených firem, minimálně si je vezmou, když jdou ven s přáteli na neformální událost nebo pracují doma nebo se doma pohybují, jdou na procházku se psem. Při každé příležitosti si jejich vzezření ale vždycky někdo všimne, někdo, na koho byste možná vůbec nenarazili.
dámské svršky
Přesně o tom to je – reklamní mikiny jsou ideální „nosiče“ reklamy vaší firmy či vaší osoby, které vás osobně moc nestojí a osoba může takovou mikinu nosit klidně celé roky, aniž by měla pojetí, že jste si ji vlastně „pronajali“ zadarmo. Určitě je něco takového lepší, než pronajímat si něčí čelo (muž si nechal vytetovat logo firmy na čelo za nějakých sto tisíc korun). Každopádně taková mikina může nejen ukázat na to, že máte na obdarování vašich zákazníků či klientů, ale zároveň si poté s vaší mikinou spojí hřejivý pocit, který cítí tehdy, když si mikinu oblečou. Přesně to chcete. Aby si lidé s vaší firmou spojovali příjemné pocity.
usmívající se dívka do kamery, držící tašku
Přesně proto například lidé rádi nosí oblečení značky NASA. Samotná vesmírná agentura jenom poskytla logo a nápis a najednou chodí po ulici mladíci i mladé slečny s logem NASA na oblečení. A byť pro některé je to jenom „módní doplněk“, někoho to může donutit ze zvědavosti sednout si k počítači a napsat do vyhledávače „NASA“. A najednou z toho máte úspěšné cílené vyhledávání na internetu, které dovedlo člověka až k oficiálním stránkám NASA, aniž by firma musela cokoliv utratit. A takových případů je dozajista mnohem více. Člověk se musí jenom chopit příležitosti, když ji vidí. Pořiďte pro vaši firmu reklamní mikiny ještě dnes!